Forsikring

Det har været forældrenes ansvar at ulykkesforsikre deres børn siden 1. januar 2013, hvor kommunens kollektive ulykkesforsikring ophørte. Du kan læse mere om almindelige forsikringsforhold for børn i dagtilbud og skole i vedhæftede dokument.

Ansvar og erstatning i forhold til iPad og PC

Ansvar og erstatning ved beskadigelse eller bortkomst af undervisningsmidler, herunder Ipad og PC'er kan læses i vedhæftede dokumenter.

Med udleveringen af en iPad/PC følger også et ansvar. iPad/PC'en er et arbejdsværktøj i undervisningen, og det er vigtigt for vores undervisere, at eleverne altid har en iPad/PC til rådighed, der virker. Derfor har vi beskrevet følgende forhold omkring iPad/PC'en, som man skal følge:

- Pas godt på iPad/PC'en (også i ferierne), som du har lånt af Regionskommunen.
- Sørg for, at der altid er cover og panserglas på iPad'en - hvis det skulle gå itu, må det ikke tages af.
- Læg iPad/PC'en i tasken, når den ikke bruges.
- Luk coveret/PC, når du ikke bruger iPad/PC'en.
- Bær kun rundt på iPad/PC'en, når dener lukket.
- Oplad iPad/PC'en derhjemme, så den er klar til brug i skolen.
- Vær forsigtig, når strømforsyningen sættes i og tages ud - træk i selve stikket og ikke i ledningen.
- Vær forsigtig, når høretelefoner sættes i og tages ud - træk i selve stikket og heller ikke her i ledningen.
- Hold orden og ryd op i programmer, dokumenter og mapper på iPad/PC'en. Sørg for at gemme dokumenter, filer, fotos m.m. steder, hvor de kan findes igen.
- Slet ikke apps/programmer iPad/PC'en er ”født” med eller apps du har fået af skolen.
- Sørg for at være logget på Office365, så du kan bruge Word, Excel m.m. i skolen. Man skal logge på med brugernavn: unilogin@brkuv.dk og adgangskoden: unilogin-adgangskoden. Vi kan hjælpe dig med at logge på.

Forsikringsregler

Forsikringsregler Ipad