Principper for skolerejse

Principper for skolerejser

1. Overordnet gælder at rejsen ikke er en del af skolens obligatoriske undervisning. Den er et supplement til skolens undervisning, og den er udgiftsneutral for den enkelte elev. Dog er skolen er berettiget til at opkræve et beløb til kost.

1. Skolen ønsker, så vidt det er muligt inden for den økonomiske ramme, at give mulighed for rejser til ikke obligatoriske aktiviteter. Skolen afgør i det enkelte tilfælde om rejsen kan finansieres. En klasse kan på eget initiativ skaffe finansiel dækning gennem opsparing og aktiviteter eller sponsorater. Rejsen kan medfinansieres ved eksterne tilskud og bidrag under den forudsætning, at midlerne tilfalder hele målgruppen og ikke dækker enkelte elevers deltagelse.

1. Skolen ønsker, så vidt det er muligt inden for den økonomiske ramme, at alle hold som vinder ét af Dansk Skoleidræts stævner, skal kunne rejse til finaler. I disse tilfælde betaler skolen deltagergebyr samt én lærers deltagelse. Resten forventes eleverne at fremskaffe i form af sponsorater/aktiviteter. Desuden fordrer dette, at én forælder også deltager. Der afsættes midler i budgettet til dette.

1. Deltagelse er frivillig for eleverne. Elever, der ikke deltager i rejsen, skal modtage almindelig undervisning i den pågældende periode.

1. En rejse til ikke obligatoriske undervisningsaktiviteter kan ikke erstatte en lejrskole.

Vedtaget på skolebestyrelsesmødet 10. november 2017

Revideret på skolebestyrelsesmødet den 17. januar 2019