Vore visioner

Åstedet er stedet med trygge og forudsigelige rammer, hvor vi er nysgerrige på hinanden og ser den enkelte.

Tryghed er vigtigt for os på Åstedet, da det kun er trygge børn, der kan opnå følgende mål:

... at vores hus er rart at komme i
... at børn og forældre føler sig trykke i sfo’ene
... at børnene føler sig værdsatte og vi er nærværende i børnenes verden
... at børnene udvikler deres sociale kompentancer med respekt for hinandens forskelligheder
... at børnene har en aktiv hverdag, med f.eks. kreative værksteder, boldspil og idrætslege og deres egen frie leg
... at børnene er medbestemmende over egen hverdag
... at børnene får en god start i sfo’en
... at børnene oplever, at Åstedet er et godt og spændende læringsmiljø

Vi har fokus på børnenes trivsel og udvikling. Og de aktiviteter Åstedet dagligt tilbyder er en del af vores arbejde med relationer, sprog, kultur, natur og bevægelse.

Endelig har Åstedet et nært samarbejde med skolen. Samarbejdet udmønter sig blandt andet i et tæt samarbejde om børnene, et samarbejde mellem de voksne og et fokus på overgangene fra SFO til skole om morgenen og fra skole til SFO om eftermiddagen.