Principper vedr. lejrskole

Principper vedr. lejrskole bh. kl. – 9. klasse.

• En lejrskole er defineret ved, at der er minimum en overnatning med personaledeltagelse.

Overordnet gælder at lejrskoler er en del af skolens undervisning. Som al anden undervisningsrelateret aktivitet i skolen skal lejrskoler være vederlagsfri, dvs. at et lejrskoleophold skal kunne afvikles inden for den økonomiske ramme, som skolen stiller til rådighed.

• En lejrskole er et lærerstyret undervisningsforløb. Lejrskolen skal kunne gennemføres på den valgte destination for det tilskud, skolen stiller til rådighed i form af et tilskud pr. elev. Dette tilskud skal være af en sådan størrelse, at alle grundudgifter til rejse og ophold i Danmark eller et andet land er dækket. Skolen er berettiget til at opkræve et beløb til kost.
  • En klasse kan arrangere indtægtsgivende virksomhed uden for skoletiden for at kunne supplere den undervisningsrelaterede aktivitet på lejrskolen.
  • En klasse kan foretage opsparing til at supplere økonomien i selvvalgte aktiviteter i forbindelse med lejrskolen. Denne opsparing er skolen uvedkommende. Opsparingen anvendes solidarisk efter klassens anvisning. Skolen kan ikke disponere over klassens opsparing.

Vedtaget på skolebestyrelsesmødet den 30. november 2017